Intake gesprek
We bespreken de wensen en mogelijkheden
De eerste stap is altijd een vrijblijvend intake gesprek. Graag doen we dit in persoon, maar het kan ook telefonisch. In dit gesprek bespreken we de wensen, eisen en de mogelijkheden van een animatie.
Schrijven audioscript
Een goed script is het halve werk
Zoals er voor een film een script geschreven wordt, moet er ook voor een animatie een script geschreven worden. Dit wordt ook wel een audioscript genoemd, omdat het dient als tekst voor de voice-over. Een goed audioscript voldoet aan een aantal richtlijnen. Zo moet het weinig moeilijke woorden bevatten en zijn lange zinnen af te raden. Wij helpen graag met het schrijven van het script of doen het zelfs voor jou!
Bepalen van de animatiestijl
Spreek je doelgroep aan met de juiste stijl
Een juiste stijl bepalen is belangrijk voor de uitstraling van de animatie. Wilt u alleen de kleuren van uw huisstijl gebruiken in de animatie? Dat kan!
Simpele vormen en lijnen of juist complexe en gedetailleerde afbeeldingen, het is allemaal mogelijk.
Voice-over kiezen
Een goede voice-over geeft het juiste gevoel mee
Net zoals de stijl, geeft ook de voice-over een bepaalde uitstraling aan de animatie. Niet alleen zijn er verschillende voice-over stemmen, deze stemmen kunnen ook allemaal variëren in intonaties, warmte en levendigheid. Niet voor niets wordt een voice-over ook wel een stemacteur genoemd. Wij zullen op basis van het audioscript een voorselectie maken van vijf stemmen. Hier kunt u een keuze uit maken. Niet tevreden met de voorselectie? Geen probleem, dan zoeken we even verder
Animeren
Alles komt samen in een duidelijke animatie
Als het audioscript definitief is, beginnen wij met de productie van de animatie.
Zodra er 10 a 15 seconden is geanimeerd, sturen wij dit op. Op deze manier kan er in een vroeg stadium nog bijgestuurd worden in stijl- en kleurgebruik.
Afmixen van muziek en geluiden
Met muziek en geluidseffecten komt de animatie extra tot leven
Onder de animatie komt een muzieknummer die de animatie extra gevoel meegeeft. Daarnaast worden er nog geluidseffecten onder geplaatst. Deze geluidseffecten zorgen ervoor dat de animatie nog meer tot leven komt. Hierna is de animatie helemaal klaar om uw doelgroep te overtuigen!